Här finns information till dig som hyr en bostad eller en lokal av oss

Serviceanmälan

Har du problem med något i din lägenhet? Har du upptäckt ett fel i tvättstugan eller i något annat allmänt utrymme? Då ska du fylla in en serviceanmälan direkt till oss.

Serviceanmälan

Har du problem med något i din lägenhet? Har du upptäckt ett fel i tvättstugan eller i något annat allmänt utrymme? Då ska du fylla in en serviceanmälan direkt till oss.

Här hittar du våra vanligaste frågor och svar

FAQ

  1. Hyresgästen övertar lägenheten i befintligt skick och förbinder sig att respektera de ordningsregler som gäller i fastigheten.
  2. Det åligger hyresgästen att teckna egen hemförsäkring för sina ägodelar.
  3. Hyresgästen får inte, utan hyresvärdens skriftliga tillstånd, utföra målning, tapetsering eller jämförlig åtgärd.
  4. Hyresgästen få ej hägna in uteplats eller konstruera tak, golv eller liknande kring uteplatser eller i anslutning till lägenheten/fastigheten utan hyresvärdens skriftliga tillstånd.
  5. Sopsortering enligt renhållningens anvisningar.
  6. Hyresgästen ansvarar för att själv åtgärda eventuella stopp i avlopp direkt under tvättställ, diskbänk etc. Likaså ansvarar hyresgästen för regelbunden rensning av golvbrunn samt fettfilter i köksfläkt.
  7. Rökning, användande av vattenpipa eller rökelse är under inga omständigheter tillåten i fastigheten.
  8. Håltagning i våtutrymme är under inga omständigheter tillåtet.
  9. Åverkan i lägenheten/fastigheten som uppstått på grund av djur ersätts av hyresgästen. Likaså Ersätter hyresgästen ev förlust av nycklar eller behov av låsbyte pga förlust av nycklar.
  10. Kontraktet räknas som giltigt när både hyresvärd och hyresgäst undertecknat kontraktet.
  11. Hyresgästen ansvarar för att hålla i ordning på sin eventuella uteplats/balkong samt hålla plattorna fria från ogräs och snö.
  12. Hål som görs i väggar/tak ska återställas/ersättas av hyresgästen.
  13. Bygelbh tvättas i tvättpåse.
  14. Det är förbjudet att göra åverkan eller täcka för ventilationen i lägenheten.
  15. Vid uppsägning av parkeringsplats gäller 3 månaders uppsägningstid, uppsägningsmånaden oräknad.
  16. Hyresgästen måste få godkännande av hyresvärden skriftligen för att få ha inneboenden i lägenheten.
  17. Hyresvärden har rätt att gå in i lägenheten vid särskilda tillfällen, tex vid lägenhetsvisning, filterbyte i ventilationsaggregat eller OVK.
  18. Serviceanmälan görs via hemsidan.
  19. Hyran förhandlas årligen.
  20. Externa kyl-, värmeanläggning eller luftbehandlingsaggregat är ej tillåtet.
  1. Hyresgästen övertar lägenheten i befintligt skick och förbinder sig att respektera de ordningsregler som gäller i fastigheten.
  2. Det åligger hyresgästen att teckna egen hemförsäkring för sina ägodelar.
  3. Hyresgästen får inte, utan hyresvärdens skriftliga tillstånd, utföra målning, tapetsering eller jämförlig åtgärd.
  4. Hyresgästen få ej hägna in uteplats eller konstruera tak, golv eller liknande kring uteplatser eller i anslutning till lägenheten/fastigheten utan hyresvärdens skriftliga tillstånd.
  5. Sopsortering enligt renhållningens anvisningar.
  6. Hyresgästen ansvarar för att själv åtgärda eventuella stopp i avlopp direkt under tvättställ, diskbänk etc. Likaså ansvarar hyresgästen för regelbunden rensning av golvbrunn samt fettfilter i köksfläkt.
  7. Rökning, användande av vattenpipa eller rökelse är under inga omständigheter tillåten i fastigheten.
  8. Håltagning i våtutrymme är under inga omständigheter tillåtet.
  9. Åverkan i lägenheten/fastigheten som uppstått på grund av djur ersätts av hyresgästen. Likaså Ersätter hyresgästen ev förlust av nycklar eller behov av låsbyte pga förlust av nycklar.
  10. Kontraktet räknas som giltigt när både hyresvärd och hyresgäst undertecknat kontraktet.
  11. Hyresgästen ansvarar för att hålla i ordning på sin eventuella uteplats/balkong samt hålla plattorna fria från ogräs och snö.
  12. Hål som görs i väggar/tak ska återställas/ersättas av hyresgästen.
  13. Bygelbh tvättas i tvättpåse.
  14. Det är förbjudet att göra åverkan eller täcka för ventilationen i lägenheten.
  15. Vid uppsägning av parkeringsplats gäller 3 månaders uppsägningstid, uppsägningsmånaden oräknad.
  16. Hyresgästen måste få godkännande av hyresvärden skriftligen för att få ha inneboenden i lägenheten.
  17. Hyresvärden har rätt att gå in i lägenheten vid särskilda tillfällen, tex vid lägenhetsvisning, filterbyte i ventilationsaggregat eller OVK.
  18. Serviceanmälan görs via hemsidan.
  19. Hyran förhandlas årligen.
  20. Externa kyl-, värmeanläggning eller luftbehandlingsaggregat är ej tillåtet.

Akuta ärenden är:

  • Helt strömlös lägenhet (efter kontroll av säkring och jordfelsbrytare)
  • Helt strömlös tvättstuga
  • Genomslag Entrédörr
  • Genomslag lägenhetsfönster
  • Entrédörr som gått i baklås
  • Nyckel fast i lås
  • Nyckel som gått av i lås
  • Upplåsning dörr fastighet (vid borttappad nyckel debiteras en kostnad)
  • Störande grannar, hög musik, skrik och bråk
  • Ingen tv-bild i hela fastigheten
  • Tvätt fast i fastighetsmaskin
  • Stopp i avloppsstam med stigande vatten
  • Stopp i toalett endast en toalett
  • Avsaknad av kall eller varmvatten
  • Pågående vattenläckage
  • Översvämning
  • Avsaknad av värme i samtliga rum

Trasig kyl/frys, avsaknad av el i delar av lägenheten eller dålig värme är EJ ett akut fel.

Akuta ärenden är:

  • Helt strömlös lägenhet (efter kontroll av säkring och jordfelsbrytare)
  • Helt strömlös tvättstuga
  • Genomslag Entrédörr
  • Genomslag lägenhetsfönster
  • Entrédörr som gått i baklås
  • Nyckel fast i lås
  • Nyckel som gått av i lås
  • Upplåsning dörr fastighet (vid borttappad nyckel debiteras en kostnad)
  • Störande grannar, hög musik, skrik och bråk
  • Ingen tv-bild i hela fastigheten
  • Tvätt fast i fastighetsmaskin
  • Stopp i avloppsstam med stigande vatten
  • Stopp i toalett endast en toalett
  • Avsaknad av kall eller varmvatten
  • Pågående vattenläckage
  • Översvämning
  • Avsaknad av värme i samtliga rum

Trasig kyl/frys, avsaknad av el i delar av lägenheten eller dålig värme är EJ ett akut fel.

Om du tappat bort ditt parkeringskort och vi behöver skicka ut ett nytt debiteras du 500kr.

Vid kontrollavgift (parkeringsböter) ber vi dig att kontakta Aimo Park i första hand då det är dom som utför kontrollerna.

Om du tappat bort ditt parkeringskort och vi behöver skicka ut ett nytt debiteras du 500kr.

Vid kontrollavgift (parkeringsböter) ber vi dig att kontakta Aimo Park i första hand då det är dom som utför kontrollerna.

Uppsägning av lägenhet eller parkering skickas via mejl till emelie@eafastigheter.se
Där skriver du att du vill säga upp ditt hyreskontrakt, datum, ditt namn, din adress och ditt lägenhetsnummer.

Uppsägningstiden är enligt hyreslagen 3 månader, uppsägningsmånaden är oräknad.

Uppsägning av lägenhet eller parkering skickas via mejl till emelie@eafastigheter.se
Där skriver du att du vill säga upp ditt hyreskontrakt, datum, ditt namn, din adress och ditt lägenhetsnummer.

Uppsägningstiden är enligt hyreslagen 3 månader, uppsägningsmånaden är oräknad.

Det är okej att använda elgrill så länge du inte stör dina grannar.

Det är inte tillåtet att använda kol eller gasolgrill på balkong och uteplats. Grillning med kol eller gasol ska ske minst 5 meter ifrån fastigheten. 

Det är okej att använda elgrill så länge du inte stör dina grannar.

Det är inte tillåtet att använda kol eller gasolgrill på balkong och uteplats. Grillning med kol eller gasol ska ske minst 5 meter ifrån fastigheten. 

Har du tappat bort din lägenhetsnyckel så debiteras du för byte av lås.

Behöver vi eller jouren åka ut och öppna din lägenhet debiteras du för utryckningen.

1500kr måndag-fredag 07.00-16.00

2500kr kvällar och helger.

Har du tappat bort din lägenhetsnyckel så debiteras du för byte av lås.

Behöver vi eller jouren åka ut och öppna din lägenhet debiteras du för utryckningen.

1500kr måndag-fredag 07.00-16.00

2500kr kvällar och helger.

Det är under inga omständigheter tillåtet att göra hål i väggarna i badrummet. Fråga din fastighetsskötare om hjälp.  

I övriga utrymmen är det tillåtet att sätta upp tavlor eller liknande så länge man inte använder mollyplugg eller liknande som är svåra att återställa.

Det är under inga omständigheter tillåtet att göra hål i väggarna i badrummet. Fråga din fastighetsskötare om hjälp.  

I övriga utrymmen är det tillåtet att sätta upp tavlor eller liknande så länge man inte använder mollyplugg eller liknande som är svåra att återställa.

Har du en fråga?

Här hittar du svar på de vanligaste frågorna. Vill du hellre prata med oss får du gärna ringa.

Hittar du inte det du söker?

Hör av dig till oss via mail eller telefon.

Hittar inte det du söker?​​

Här hittar du svar på de vanligaste frågorna. Vill du hellre prata med oss får du gärna ringa.​​

Serviceanmälan

Information

Vi är måna om att du ska ha en så trivsam boendemiljö som möjligt. Här kan du göra en felanmälan om det är något du inte tycker fungerar som det ska i din lägenhet eller lokal. Ange lägenhetsnummer i felanmälan. Om du har egen ingång eller lokal, skriver du istället 0000.

Vår ambition är att återkomma till dig i ärendet inom 24h men vid hög arbetsbelastning och beroende på ärendets art kan svar dröja.

AKUTA ärenden som inte kan vänta tills nästa dag, såsom fritt flödande vatten, rings in till Securitas på nummer: 010-470 51 84

EA Fastigheter har telefontid för övriga ärenden tisdagar & torsdagar mellan kl 8.00-11.00: 073 388 90 20

Intresseanmälan

Om vi inte har någon lägenhet eller lokal som passar får du gärna här skicka en generell intresseanmälan till oss.